woensdag 7 maart 2012

Chanel le Vernis - Péridot

Vnadaag laat ik jullie een lakje zien dat al een tijdje in de Chanel-rekken ligt in de parfumerie.
Maar sinds er in het vernieuwde assortiment van Catrice een dupe zou zitten,
laat ik jullie dit vandaag nog zien.
Het lakje waar ik het over heb is natuurlijk Péridot van Chanel.
De ster van hun herfscollectie!



Péridot van Chanel was DE kleur toen de collectie uitkwam.
Deze kleur was in vele parfumerieën dan ook heel snel uitverkocht.
Samen met Péridot kwamen ook Quartz en Graphite uit.
Van Quartz hebben jullie hier al eerder een swatch kunnen bekijken.
Quartz is naar mijn smaak het neutraalste van de drie.
Péridot is meer gewaad.


In het flesje zie je onmiddelijk 3 kleuren : groen, blauw en goud.
De lak verandert continu van kleur wanneer je in ander licht komt of je hand beweegt.
Facinerend!


De lakjes van Chanel zijn allemaal rechthoekig met een dop die je eraf kan 'trekken'.
Dan komt een rond dopje tevoorschijn, wat veel gemakkelijker is om te lakken.
De lakjes hebben allemaal een smal rond borsteltje.
Ikzelf heb liever korte,platte, volle borteltjes zoals de nieuwe van Catrice.
Deze lakken echter wel erg goed! Je nagels zijn in een mum van tijd gelakt.

Foto met flits

Op deze foto's heb ik 2 laagjes op.
De lak heeft een frosty-finish waardoor het soms een beetje streperig lakt.
Maar ik vind niet dat dit echt stoort, het past er wel een beetje bij eigenlijk. Vreemd eigenlijk! :-D
Dit lakje is bijna niet vast te leggen op camera.
Op de bovenste foto zit het er zilverder-groener uit en op de onderste goud-groen.


Foto in kunstlicht
Ik vind de lak zeker heel mooi, vooral voor speciale gelegenheden.
Nu, de vergelijking Péridot-Genius in a bottle.
Een swatch heb ik nog niet, maar volgt nog!
Maar ik heb een duidelijke foto kunnen maken van beide flesjes,
waar het verschil al goed te zien is.


Hierop kan je al duidelijk zien dat de lakjes eenderzijds heel sterk op elkaar gelijken.
Maar wanneer je naar de kern van beide kijkt zie je het grote verschil :
Chanel is veel groener, met een tikje goud.
Catrice heeft een gouden kern.
Al bij al is Catrice wel een goede budget-vervanger voor Chanel Péridot.

Chanel Péridot is te verkrijgen in de parfumerie voor €22,50
Catrice is te verkrijgen in Kruitvat voor €2,49

Wat vinden jullie van dit soort lakjes?
En wanneer er weinig verschil op zit, gaan jullie dan liever voor de high-end of voor de budgetlakjes?






2 opmerkingen:

Unknown zei

I love channel ... heb er ooit zelf ook iets over geschreven.
Mooi kleur btw ;)

Lise X

Lisa zei

Wat een prachtige kleur! Als er amper verschil zit tussen twee kleuren, zou ik toch eerder geneigd zijn om de budgetversie te kopen :)