dinsdag 2 april 2013

l'Oreal Professionel Expert Pro-Keratin Refill

Een tijdje geleden kreeg ik het gamma pro-keratin refil van l'oreal opgestuurd om te testen. Haarproducten testen vind ik erg leuk omdat je daar meestal meteen resultaat van krijgt, minder pleuzig of meer glans,... Tegenover bij een dagcréme moet je al even op het resultaat wachten.
De tijd dat ik dacht dat haarproducten uit de supermarkt en die van bij de kapper wel ongeveer hetzelfde deden is lang voorbij, als ik mijn haar even wil 'pamperen' gebruik ik maar wat graag professionele kappersproducten. Natuurlijk is er niets mis met shampoo's van Garnier of Pantene maar volgens mij zit er toch wel echt een verschil in.
 
 
Ik testte voor jullie de Pro-Keratin Refill shampoo, conditioner en het voedend masker.

Om te beginnen zal ik jullie uitleggen wat Keratine eingelijk is. Ons haar bestaat uit 85 % Keratine, dit is dus zowat de bouwsteen van ons haar. Wanneer dit beschadigd raakt door onder andere zon, zout water, wrijving, kleuringen en permanenten en al wat slecht is voor ons haar, verliest het haar dus glans, wordt het breekbaar, voelt het ruw aan. Het is dus heel belangrijk om je haar telkens goed te verzorgen.
 
 
Ik vind het shampooflesje enorm schattig, door zijn vorm. Toen ik de producten voor het eerst zag dacht ik dat het kleine flesjes waren (denk aan een Redken), maar ik heb de producten de afgelopen maanden al in veelvoud gebruikt en ze zijn nog steeds niet over de helft, ze zijn erg zuinig wat zeker een pluspunt is!
De conditioner is een voedende verzorging, conditioner verspreid je over de lengtes en vooral de punten van je haar, laat deze 2 tot 3 minuten inwerken en spoel dan goed uit.
Zelfs zonder masker hebben shampoo en conditioner al een mooi resultaat bij mij opgeleverd.
 

Het voedend masker is een vrij dik masker, en dit vind ik altijd veel beter werken als zo'n dun conditioner-achtig masker. Ik heb het gevoel dat dit mijn haar beter voedt als wanneer een haarmasker dunner van substantie is.
Wanneer ik dit masker gebruik gaat mijn haar niet pluizen, het valt mooi, is zacht en is dan ook makkelijk te stijlen. Het ruikt erg goed, en je ruikt de geur ook nog veel langer als een 'gewone' shampoo.

Als laatste is er in dit gamma haarproducten nog een voedende Keratine-créme die je aanbrengt na je haren gewassen en met een handdoek gedroogd te hebben en breng je aan op de lengtes en de puntjes van je haar en laat het gewoon zitten, dus niet uitspoelen. Hierna kan je je haar stijlen hoe je dit wenst. Dit is nog een extra 'keratine-shot' voor je haar, goed om weerbarstig, droog haar intens te voeden.
 
Mijn haar geniet van deze verzorgingsproducten telkens wanneer ik ze gebruik. Ik zie een duidelijk verschil in mijn haarstructuur wanneer ik ze niet gebruik, dan is mijn haar plots veel stugger, en pluist het sneller zeker bij het 'mooie lenteweer' dat we nu volop krijgen.
 
Herstellende Keratine shampoo (250 ml): € 13,80
Herstellende Keratine conditioner (150ml): € 15,90
Herstellend Keratine masker (200ml): € 18,70
Herstellende Keratine créme (150ml): € 15,90
 
Voor professionele kappersproducten zijn de producten van L'Oréal nog heel schappelijk geprijst, en de producten zijn zeker hun geld waard! Wanneer je haar een intense verzorging nodig heeft probeer dan zeker eens deze producten!
 
Vinden jullie dat er een groot verschil zit tussen professionele producten en haarproducten uit de drogisterij?



1 opmerking:

Bianca zei

Ik heb de conditioner, inderdaad erg fijn!
Ik merk zeker verschil tussen kappersproducten en supermarkt producten.