zaterdag 6 juli 2013

Sneak Peak #4

De afgelopen maanden had ik last van een blogdipje, iets wat elke blogger wel kent. Weinig inspiratie, weinig nood om nieuwe producten te kopen om te swatches, en vooral weinig tijd.
Nu is het begin juli, school is gedaan, mijn enige verplichtingen zijn werken en het zoeken van een stageplaats  voor mijn laatste jaar in Onthaal- en Public Relations, dus tijd genoeg om me weer bezig te houden met mijn blog. Hoewel het leven op mijn blog even stilstond, de tijd natuurlijk niet.
Wat is er allemaal gebeurt de afgelopen maanden? Dat zie je nu...

Na een nachtje stappen had mijn mama dit voor me klaargezet, mini-koffiekoekjes. Super schattig!


Dit fluo-roze kleurtje is zowat mijn kenteken geworden voor op mijn nagels. Super fluo en geeft licht onder blacklights. Dit zijn gelnagels, geen nagellakje. Ik hou van fluo kleurtjes, en zeker het roze zoals hier op mijn nagels is een grote favoriet!


 Pizza's maken met de boyfriend. Jammergenoeg leek de foto op mijn gsm veel scherper als hij er hier opkomt, maar zoals je kan zien, verschillende ingrediënten. Een pizza zelf maken is heel makkelijk, snel klaar, gezonder en vooral ook heel leuk om te doen.


Resultaat 1
 Resultaat 2
 Een schooluitstapje naar Luik. Luik is vooral gekend als shopstad door zijn mediacité, met de Primark maar dat ligt niet in de binnenstad van Luik. De stad zelf vind ik een akelige nasmaak hebben. Op een van de pleinen van de stad waar dagelijks honderden mensen voorbij komen is enkele jaren geleden een aanslag gepleegd en nu nog rijden er elke dag in de stad vele tientallen combi's rond met politie. In mijn ogen was het een heel grauwe stad, maar wel met mooie winkels.
Dit zijn de 'Van Bueren Trappen', heeeeeel veel trappen met een hellingsgraad van 28%. Erg zwaar dus, komt er nog eens bij dat het die dag erg vochtig en plakkerig weer was, maar het was zeker een leuke 'banding' activiteit met een klasgroep want je blijft elkaar met elke trap meer en meer motiveren.

 Als je uiteindelijk boven bent, heb je uitzicht over heel de stad. Bij de laatste trede staat een bankje en als je daar zit uit te puffen en je dit te zien krijgt, is het de pijn in de kuiten toch wel waard geweest.

 Voor mijn vriend zijn verjaardag deed ik hem een weekendje Maastricht cadeau. Ik had slechts één nacht in Maastricht geboekt maar hij wou enkele dagen voor vertrek toch wat langer in de stad verblijven met me, we hadden nog enkele jeugdherbergen bekeken en toen we wouden boeken was alles volzet. Bummer! Dan heeft hij maar een zalig ontbijtje geregeld voor ons twee in 'De Zuute Zonde' in Hasselt. Een ontbijtje in 4 gangen om U tegen te zeggen. Super lekker, super gezellig, en zeker de moeite waard om een dagje shoppen in Hasselt in stijl mee te beginnen.

Het hotel dat ik had geboekt lag op het Vrijthof, Hotel en Brasserie Brittanique. Ook dit is een aanrader voor wie wil overnachten in hartje Maastricht in een gezellig, cosy hotelletje met persoonlijke service.
Het was echt een topweekendje. Heel romantisch allemaal terwijl we dat soort zaken daarvoor eigenlijk nooit samen deden. Eens lekker gaan eten, samen shoppen, de stad verkennen en vooral heel veel met elkaar praten. Ik was al een half jaar samen met mijn vriend toen, maar heb hem op een hele andere manier leren kennen en sinds toen gaat alles erg op rolletjes!

Gelnagels blijven lang mooi, maar ze moeten ook vervangen worden en na het fluo roos, ging ik voor fluo oranje. Dit heb ik laten doen enkele dagen voor ik naar Maastricht ging en in die week was het eveneens Koninginnendag of Koningsdag ondertussen.


Minder fijn nieuws nu, eind mei is in mijn buurt een kleuterschooltje afgebrand. Rond 19 uur zag ik deze rookpluim naar boven opstijgen en die werd met de minuut donkerder en groter. Gelukkig waren er geen kleutertjes aanwezig op de school. De brand is van een tuinbouwschool overgegaan op een kleuterschool en deze werd helemaal vernield. Langs alle kanten namen mensen uit mijn stad initiatief om dit schooltje te helpen en verschillende benefieten werden georganiseerd. Die van de school zelf bracht € 17.000 op.
Ze verwachten hun nieuw schooltje in 2015.

 Lekkere koekjes!

Gewonnen bij Honeypopland. Het nieuwe scheermesje van Gillette met een vleugje Olaz. Hier komt nog een review over.

Nog een schooluitstapje naar Oostende. Dit was op tweedaagse, de tweede dag kwamen we terug bij het afspreekpunt en zagen we plots opvallend veel politie. Er was net een show van historische boten geopend en plots zagen we de koning op een boot stappen.

Voor mijn verjaardag kreeg ik verschillende cadeautjes van mijn vriend, allemaal in stukjes. Hiermee stond hij de dag van mijn verjaardag, terwijl ik aan het leren was voor mijn examen Duits mee aan de deur. Ik ben 17 jaar geworden en dat wil zeggen dat ik mag leren rijden. We zijn nu volop aan het oefenen.

Van mijn 'schoonzusje' kreeg ik op de dag zelf een oreocupcakeje, omdat ze niet met lege handen wou aankomen thuis, en het heeft gesmaakt!

Mijn festivaloutfits? Perongeluk allemaal in het roze gekocht... OEPS!! Op éénzelfde dag dan nog, maar ik had het echt niet door dat ik allemaal roze dingen had gekocht.

Voor mijn verjaardag gingen we eten in Brasserie 'De Drie Fonteinen' in Vilvoorde. Na lekker gegeten te hebben kwam het dessert. Ik had een créme brulée en kreeg er eentje met vuurwerk en een zangkoor van obers die allemaal uit volle borst 'happy birthday' zongen voor me.

Vorig weekend ben ik naar mijn eerste meerdaagse festival geweest, Sunrise Festival in de Lilse Bergen.
3 dagen volop feesten zijn heel uitputtend maar wel leuk. Ik ga deze zomer nog wel enkele festivals doen, want ik heb de smaak helemaal te pakken. 

Wat kan de liefde toch mooi zijn!

 Zoals jullie in de post van gisteren konden lezen heb ik een Michael Kors horloge gekregen van mijn mama, broer en schoonzusje voor mijn verjaardag. Ik moet er eigenlijk nog een beetje aan wennen, want ze is wel wat groter en zwaarder als dat ik gewend ben en ik heb ze nog niet veel kunnen aandoen door mijn werk (ik doe niet veel meer buiten werken) maar ik vind ze wel helemaal geweldig!


Verder ben ik in mijn 5e jaar Onthaal-en PR met glans geslaagd maar hebben mijn leraren me wel een plezier gedaan met een vakantietaak van Duits. 
De zomervakantie is nu begonnen en nu gaan er hopelijk nog enkel leuke dingen op mijn weg komen.

Wat zijn jullie plannen deze zomer?

Geen opmerkingen: