donderdag 20 december 2012

Gelnagels: voor- en nadelen + mijn mening

Er komen al enige tijd geen nailswatches meer online, en jawel dat heeft een reden.
Ik heb namelijk 3 weken geleden gelnagels laten plaatsen. Iets waar ik altijd over twijfelde of ik het wel wilde maar toen de zus van de boyfriend me vroeg om mee te gaan als model op een cursus, kon ik toch niet weigeren. Gelnagels heeft vele voordelen, maar natuurlijk ook enkele nadelen.
Ik liet gel plaatsen in een kleurtje, neonroze! Ik ben nog steeds niet volledig in wintermodus en bruin zag ik niet zitten en zwart vond ik een beetje te gewoon. Benieuw hoe het eruit ziet, en wat mijn mening is over gelnagels?

Dit zijn ze dan, gelnagels in de kleur 'hot pink' van ONYX. Een nailart op de ringvingers, een marble van wit en paars en verder een neonroze kleur. Ik dacht, doe eens gek dus terwijl alle andere modellen die daar zaten een bruine of lichtroze of rode tint kozen, ging Evelyne voor fluo! Ik heb er al heel wat complimenten over gekregen.

 
Mijn nagels zagen er écht niet meer uit, ze waren wak, pelden af en scheurde erg snel.
Zulke nagels is zijn ook niet optimaal om te lakken, want mijn nagellak hoe goed de kwaliteit ook was zag er na 2 dagen al niet meer uit. Met als gevolg dat je ze altijd maar teruglakt.
Je nagels moeten, net als je huid, ook af en toe eens kunnen 'ademen'. Er moet lucht aan kunnen, dat ze kunnen herstellen van het veelvuldig lakken etc. Desondanks ik een goede basecoat van Essie gebruikte die mijn nagels ook verzorgde, zagen mijn nagels geel van het lakken.
Niet erg verzorgd, dus bleef ik ze maar lakken, waardoor het er niet op beterde natuurlijk.
 
Daarom besloot ik toch maar gelnagels te nemen. Ik heb ze nu 3 weken en laat volgende week andere plaatsen, want gelnagels groeien uit. Een beetje zoals wanneer je je haar laat kleuren, komt na enkele weken je eigen kleur ook weer een stukje tevoorschijn, dit is hetzelfde al bij gelnagels.

Ik vind het erg gemakkelijk dat ik al 3weken niet naar chippende nagellak moet kijken, of geen tijd meer heb voor mijn nagels terug te lakken en ze dan maar snel-snel lak waardoor het geen zicht is.
Dit heb ik nu allemaal niet meer, ik ga ermee werken, en waar ik dan vroeger mijn nagels keer op keer moest teruglakken is dit nu niet meer het geval en ben ik in no time klaar om na mijn werk nog ergens heen te gaan.

Ik heb voor jullie de voor-en nadelen van gelnagels eens op een rijtje gezet :

+

+ Je kan er alle mogelijke combinaties mee maken die je wil, er zijn vele kleurtjes en soorten nailart.
+ Wanneer je van jezelf geen lange nagels hebt, kan je met gelnagels verlengingen(tips) laten plaatsen waardoor je nagels een stukje langer zijn.
+ Je nagels zien er bijna een hele maand verzorgd uit.
+ Je moet niet meer kijken naar chippende nagellak (voor mij een heel groot pluspunt)
+ Je kan nog steeds je nagels lakken, je lakt er gewoon over en je gebruikt een remover zonder aceton (belangrijk!!! Anders beschadig je je nagels). Het heeft ook nog eens een mooi effect.

-

- Gelnagels zijn vrij duur, (niet in vergelijking met mijn nagellakcollectie) maar het is een bedrag van min. €20 dat je iedere maand toch wel moet incalculeren.
- Je nagels kunnen er heel zwak van worden, het beste is om na enkele maanden je nagels weer eens te laten ademen, rusten en goed verzorgen!
- Je kan een nagel verliezen, maar dit gebeurt niet zo vaak.
- Hygiëne is zeer belangrijk bij het plaatsen van de gelnagels, er is een (hele kleine) kans dat je schimmelinfecties opdoet wanneer je styliste het niet zo nauw neemt met hygiëne.


Mijn ervaring is allesinds tot nu toe erg positief, en ik zal dit nog wel een tijdje blijven doen.
Volgende keer ga ik voor een gewone french manicure (witte randjes) of een neutrale roze kleur, zodat ik nog nagellakjes kan blijven swatchen voor de site.

Hebben jullie al ervaringen gehad met gelnagels? Positief of eerder negatief?

2 opmerkingen:

Beautytalk zei

Ik heb 12 jaar lang gelnagels gehad! Maar sinds een aanpassing in ons arbeidsregelement op het werk (ik werk als kinderbegeleidster) is het verboden deze nog te dragen! Ik heb nu sinds 3 maanden weer "gewone" nagels en die breken af, scheuren.. het is verschrikkelijk! Ik lak mijn nagels in het weekend. Het enige voordeel.. ik ben elke maand €45 rijker! :)
Maar eerlijk.. Ik zou absoluut opnieuw gelnagels laten zetten! Altijd verzorgd en geen last van lelijke afgescheurde nagels!
Liefs
Eefje xxx

Anoniem zei

Gelnagels, onmisbaar! ALTIJD verzorgde nagels.