woensdag 27 juni 2012

Personal : no-buy

Ik ben niet de meest spaarzame persoon.
Ik heb ook een hele lijst dure designerspullen die ik geweldig vind.
Maaaaar ik ben ook maar student, eentje met 2 jobs in vakantie en weekend maar dan nog.

Ik droom al maaaaanden lang van die mooie LV speedy damier ebene 30.
Een tas van € 530, ja, slik maar eventjes, heb ik ook gedaan.
Lang heb ik erover getwijfeld, of ik niet ineens zou beginnen sparen voor mijn autotje onmiddelijk te kunnen kopen als ik 17,5 jaar oud ben, maar ik ga het doen!
Ik heb al een sommetje geld bij elkaar gespaard door mijn verjaardag, en zoals jullie in de sneakpeek van gisteren konden zien, heb ik een oude koeienspaarpot omgetoverd tot "hallo, hier sta ik, deponeer hier al je geld in, je spaart voor een Louis Vuitton tas-geldput".

Mits mijn mama wel wil sponseren maar ik dit niet zomaar ga krijgen
en daarbij wil ik hem ook volledig van mezelf,
met mijn eigen gespaarde, zuurverdiende centjes kunnen betalen,
puur voor mezelf een goed gevoel te geven ...
Maar hiervoor moet ik opofferingen doen,

Ik ben namelijk al zeker 4weken niet meer langs Ici Paris XL, Kruidvat, of DI geweest
om het zoveelste kleurtje blauwe nagellak te kopen, waarvan ik op voorhand weet dat ik het bijna nooit ga dragen.
Of alweer een neutrale tint oogschaduw, highliter, neutrale lipgloss,..
Ik besloot te besparen op make-up, en eerlijk gezegd,
dat lukt me aardig, ik heb tijdens de examens ook nooit de drang gehad iets te gaan kopen,
nu, een week erna, ook niet.
Daarstraks liep ik langs mac in wijnegem shoppingcenter, en nee, het deed me niets ...


Tot hierover de head's up over mijn plan met mijn spaarput :D

Zouden jullie ooit zoveel geld uitgeven aan een tas?



3 opmerkingen:

BeautyLoves zei

Veel succes! Ik ben vandaag, een jaar later, nog altijd heel blij met mijn handtas, dus ik kan het alleen maar aanraden. Volhouden en het zal je lukken!

Jolien zei

Ik heb ook 1 zo'n handtas en ben er nog steeds heel blij mee en vindt het zeker de investering waard !

Unknown zei

Heb zelf nog nooit een hele dure tas gekocht maar ik snap je wel. .
Ik wil (ooit) een chanel handtas maar ben nog bezig met sparen.