vrijdag 29 juni 2012

Essence - My base skin perfector make-up base

Een hele mond vol, de naam van dit product ; My base skin perfector make-up base van Essence.
Een budget make-upbase die sinds enkele maanden in de rekken
 ligt na de assortimentupdate van februari.
Een product waar ik en vele andere beautyliefhebbers en beautybloggers benieuwd naar waren.
En een product waarvan ik al maanden foto's heb, maar een artikel een beetje was vergeten.


Maargoed, vandaag mijn mening over de my base van Essence,
immidels staat de tube ergens opgeknipt met een allerlaatste restje product achter in mijn kast.
Hij is eigenlijk volledig aan vervanging toe, maar ik maak mezelf altijd wijs dat er nog genoeg inzit.


De my bases van Essence kwamen tegelijk uit in 2 variëanten :
Deze skin perfector en de illuminating base.


Het product komt in een kleine plastic tube, met lichte dop.
In de tube zit 20ml, wat niet veel is, het product is wel zuinig in gebruik.


What's in this stuff??
 Wat zegt Essence van hun product? :
" my base skin perfection – de make-up basis voor een frisse en stralende teint. dankzij de gladde textuur is de crème eenvoudig aan te brengen en geeft de huid een perfecte finish. de basis heeft een hydraterende werking en zorgt ervoor dat de make-up langer blijft zitten. kan ook zonder foundation gebruikt worden als getinte moisturizer voor een prachtige, natuurlijke look. verkrijgbaar in een tube met een praktisch pompje. "


Zodra de dop verwijdert is, krijg je het pompje te zien,
eveneens van plastic, maar dat maakt het niet minder handig.


Dit vond ik wel grappig de eerste keer dat ik het product testte ; wortel, knal oranje !!
Mijn eerste idee was ; "Oh boy, ik wil geen wortelgezicht!"

Maar van de oranje kleur zie je gelukkig niet terug op je gezicht wanneer
 je deze basis verdeelt over je gezicht.


Wat doet het met mijn huid?
Mijn huid krijgt een mooie gezonde gloed over zich,
of het echt mijn make-up langer houdt kan ik niet echt zeggen,
maar een fijn product voor onder je make-up of zelfs zo te gebruiken is het zeker wel!

Iets voor jou als :
Je op zoek bent naar een oplichtende basis voor in de zomer,
een lichte substantie verkiest boven zware cremes
je liever voor budget producten gaat.

Laat je beter liggen als :
Je specifiek op zoek bent naar een product dat je make-up de hele dag op zijn plaats houdt.

Voor de prijs hoef je het allesinds niet te laten.
Deze budget base kost €3,79, lekker budget productje dus!

Vind jij het een minpunt als een product valse beloftes maakt,
maar je het product alsnog ergens anders fijn om vind?

Geen opmerkingen: