zaterdag 24 september 2011

BTOTD (Beauty Tip Of The Day) #1

Vandaag stel ik jullie mijn nieuwe rubriek voor : Beauty tip of the day.
In deze rubriek geef ik kleine beautytips, met grote resultaten.
Beautytips zijn altijd nuttig vind ik, en ik hou er dan ook van om verschillende, soms verrassende tips te lezen. Dus vanaf dit moment zal ik proberen iedere woensdag en zaterdag een beauty/make-up tip online te brengen.
Vandaag geef ik beautytip nummero uno!


Verzorging begint binnenin!
We weten (hopelijk) allemaal dat je huid verzorgen een must is!
Aangepaste verzorging voor je huid is niet enkel belangrijk, maar dit is ook de basis voor mooie make-up doorheen de dag.

Nu zijn er naast creme's en lotions voor je gezicht ook enkele tips die je huid kunnen doen stralen.

NIET DOEN!
-Roken! Het is algemeen geweten dat wie rookt, jonger rimpels krijgt, en een grauwere huidskleur.
Hoe komt dit nu?
Doordat je 1sigaret per uur rookt blijven de bloedvaatjes onder je huid vernauwd, met als gevolg dat je huid al die tijd lijdt aan zuurstof tekort en hierdoor een vale grauwe teint krijgt. 

-Wie vet en ongezond eet moet ook niet rekenen op een perzikhuidje. Niet enkel van vet eten maar ook van strenge dieëten kan je huid een grauwe teint krijgen.

WEL DOEN!
- Drink voldoende water, waterhydrateerd je lichaam en ook je huid.

-Bescherm je huid tegen zonlicht, smeer in de zomer een hoge zonnebrandcreme op je gezicht, niets is zo lelijk als een verbrande rode neus en heetrood gloeiende wangen, dit is niet enkel niet mooi maar ook nog eens vreselijk pijnlijk!
Controleer ook of je foundation een SPF heeft, zo is je huid continu tegen de zon beschermd.
In de winter is een SPF op je gezicht ook noodzakelijk! Alle UV-stralen zijn schadelijk voor je huid.

Bescherm je huid ook als je jong bent, want de opgelopen schade die je creërt wordt pas later duidelijk (grauwe teint, vroegtijdige rimpels,...) en zijn blijvend!

Geen opmerkingen: