zaterdag 24 september 2011

Catrice- Am I blue or green Matt

Mijn mening over matte nagellak is op korte tijd (zo'n 3 weken) hard verandert.
Toen ik de eerste keer matte nagellak zag, vond ik dit eerlijk gezegd niet zo mooi.
Ik hou van de glans van pas gelakte nagels, de 'high shine-look'. N
u kocht ik toch eind augustus een matte topcoat van essence, deze stond toen afgeprijst en kostte bijna niets meer, dus ik dacht matte nagels misschien toch eens een kans te geven.
Ik had hem nog niet gebruikt sinds ik hem heb gekocht, ik heb toen ook samen met de matte topcoat, de nieuwe gel-look topcoat uit het vernieuwde assortiment van Essence, en was hier zo tevreden over dat de matte topcoat een beetje achter bleef.

Toen ik de laatste keer op een andere blog een matte nagel zag, dacht ik "ja misschien kan het wel mooi zijn."
Dus besloot ik gisteren de matte topcoat eens te gebruiken over een mint-kleurtje, die kleur is 'Am I blue or green' van Catrice geworden.
Dit is een van de mooiste mintkleurtjes naar mijn mening.

Benieuwd wat het geworden is? Lees dan zeker verder!






Voila, Am I blue or green van Catrice met een matte topcoat van catrice erover.
Wat vind ik er nu van?
Ik vind eerste en vooral de droogtijd die wordt ingekort enorm praktisch.
Ik heb meestal niet zoveel geduld om mijn nagels te laten drogen, of lak mijn nagels net voor ik de deur uit ga, met als gevolg dat ik 10minuten later al putten en vegen in mijn lak heb, en dit er helemaal niet meer uitziet. Met deze matte nagellak waren mijn nagels na 5min helemaal uitgehard. Fantastisch!
Na het lakken van 2 catrice-laagjes heb ik ook de dry drops van essence gebruikt, wat ook al veel aan de droogtijd doet, maar zonder dry drops zal matte-lak ook sneller uitharden als high-shine lakjes.

Ik vind het een fijna afwisseling op glanzende nagellak, maar nu niet dat ik het elke keer zou dragen.
Ik vind het wel fijn voor een keer, maar verkies toch mijn gel-look topcoat denk ik.
De lak van catrice vind ik daarintegen echt fantastisch!
Ik wou deze kleur zo graag hebben, had hem al eens aangehad van een vriendin, waarna ik hem ook zelf heb gekocht, nu heb ik hem iets van een 4maand in mijn doos staan, en heb hem nu maar voor de eerste keer zelf op mijn nagels, shame on me!!

Ik vind het een mooie combinatie de Am I blue or green van Catrice met de matte topcoat over.
De lakjes van Essence en Catrice zijn verkrijgbaar in Kruitvat.
Let wel op : de matte topcoat is enkel verkrijgbaar is een kruitvat-finilaal met een extra nail-artrion.

Wat vinden jullie van matte nagellak?
Ben jij al overtuigt of heb jij ook liever super glanzende nagels?

Geen opmerkingen: