zondag 23 oktober 2011

Catrice 070+420 en Essence 51

Vage tittel vandaag ...
Ik heb het met al die cijfertjes, over de nieuwe oogschaduwen van Catrice en essence.
Nummer 070 : Mr. Copper's Fields
Nummer 420 : Talk like an Egyptian
Nummer 51 : Delirious show

Ik ging gisteren langs de Kruitvat, waar momenteel 'stapelkorting' is.
Dat wil zeggen dat wanneer je 2 producten koopt je 20% korting krijgt en wanneer je er 3 koopt krijg je 30%. Daar stopt het dan ook, jammer.
In Nederland lijken de acties van het kruitvat altijd veel spectaculairder.
(1+1 gratis op alle make-up, -50% op alle make-up..)

Dus kocht ik 3 oogschaduws die op mijn to-buy-lijstje stonden, die ik absoluut MOEST hebben.



Ik had de oogschaduws van Catrice al op een andere blog gespot, en daar vond ik ze prachtig.
Heb niet eens gelezen wat anderen ervan vonden, ik moest en zou ze gewoon kopen!
Sinds de vernieuwing van deze twee merken hun collectie ,heb ik een hele waslijst aan producten en kleuren die ik nog wil kopen. En dit zijn 3 kleuren die ik van mijn lijst kan afhalen.


Als eerste nummer 420 van Catrice : Talk like an Egyptian.
Ik vind dat Catrice altijd opkomt met hele originale namen, en zo vind ik dat ook bij deze oogschaduw.
De oogschaduw is echt goud, met gouden glittertjes in.
Ik vind hem prachtig, niet om gewoon zo te dragen maar je kan deze bijvoorbeeld heel mooiin je look inwerken door je binnenste ooghoek een beetje aan te tikken met een penseeltje, dit staat heel mooi in combinatie met een bruine ooglook.

(De donkere plek rechts op de foto is schaduw van mijn camera, de kleur links komt het best overeen met de werkelijkheid)

Talk like an egyptian was mijn numero uno favoriet, van alle oogschaduws die ik nog wou hebben.

Nummer 070 is Mr Copper's Fields.
Ook een mooie bruine kleur die ik zeker wou hebben.
Ik heb blauwe ogen en bruin staat bij mij het beste.
Ik grijp dan ook altijd terug naar bruine oogschaduws.
Ik heb een paarse en een blauwe en andere kleurtjes in mijn stash liggen , maar over het algemeen zijn het allemaal bruine kleurtjes.

Ik ben hierbij niet zo van mijn sokken geblazen als ik bij de vorige was. Deze heeft minder shimmer, en de pigmentatie is eigenlijk niet super goed.

Opnieuw de linkse kleur stemt het beste overeen met de werkelijkheid want rechts is schaduw van mijn camera








En als laatste een van Essence.
Eigenlijk is dit de eerste oogschaduw van Essence dat ik heb.
Ik heb een baked-oogschaduw uit hun colour&go collectie en die heeft ontzettend vele pigment, maar de gewone mono's had ik nog niet. Omdat ik had gelezen dat deze helemaal niet zo goed gepigmenteerd waren.
Met de vernieuwing van hun assortiment wou ik me toch eens aan enkele oogschaduws wagen.

Zo stond hier op mijn to-buy-lijst bij essence deze oogschduw :
50 : delirious show.
Een hele mooie bruine-shimmer oogschaduw.
Het partoon dat gedrukt staat in de oogschaduws van Essence vind ik altijd heel erg mooi.





De swatch :
De oogschaduws staan in dezelfde volgorde als mijn bespreking hierboven.
Talk like an egyptian geeft niet echt veel goude kleur af, maar vooral glitters, wat het oog vrij goud maakt.
Mr. Copper's Fields heeft veel minder pigment dan ik had gehoopt en had verwacht.
Delirious show heeft dan wel een vrij goede pigmentatie.

Hebben jullie al oogschaduwen op je verlanglijstje staan of gekocht van het niewe assortiment van beide merken?

2 opmerkingen:

Jolien zei

Mooie kleurtjes, misschien schaf ik ze ook aan.

Lissa zei

Leuke kleurtjes!