dinsdag 11 oktober 2011

Wist je dit al ... ?

Vandaag heb ik voor jullie een leuk weetje over make-up, waarvan ik zelf niet wist dat dit zo bestond :
Sinds de jaren '30 wordt onze financiële gezondheid gemeten aan de hand van het aantal verkochte lippenstiften. Wetenschappers en economisten noemen dit de "lipstick-factor".
Wanneer het slecht gaat met onze economie, kopen meer vrouwen luxe-cosmetica.
Om zo hun gemoed op te krikken, en toch dat gevoel van luxe te hebben.



Vandaag de dag is geweten dat dit nietmeer wordt gemeten aan de hand van lippenstiften, maar wel aan de verkoop van nagellak!
De logica achter de lipstick-theorie is dat het een goedkoop alternatief is voor een hele dag in een spa vertroeven. Nu ook de Amerikaanse economie terug in de diepte gevallen is, stijgt de verkoop van nagellak spectaculair, en de verkoop steeg er afgelopen jaar met maar liefst 54% in vergelijking met lippenstift, die maar een groei kende van 14%.


Vroeger hielden vrouwen het ook vrij sober : kleuren als rood, roze en beige, terwijl bijvoorbeeld deze zomer knalgeel en wit echte hits waren, en mintblauw (of mintgroen, hoe je het ook wil zeggen) was vorige winter een schot in de roos.
Ook hebben we verschilldende varianten op onze kleurtjes : high shine-topcoats, of eerder een matte topcoat? Of ga je toch voor een holografisch lakje?
Voor ieder wat wils! 



Geen opmerkingen: