donderdag 12 juli 2012

Current favourites

Mijn eerste favorieten van de maand-artikel kwam online in februari.
Iedere maand heb ik tegen mezelf gezegd dat ik het weer ging doen die maand,
maar nooit is het ervan gekomen, omdat de tijd zo snel voorbij vloog,
en de volgende maand dus al half was ...
Daarom zet ik vandaag (een deel) van mijn favorieten van afgelopen tijd eventjes op een rijtje.



Ik zei al eerder dat dit maar een deeltje is van wat ik de laatste maanden in mijn 'like'
foldertje heb gegooid. Sinds ik ben beginnen bloggen zijn er gewoon een heleboel
producten die ik ontzettend fijn vind, en ook producten die ik anders gewoon niet had gekend.
En om eerlijk te zijn, ik had een pak rijker geweest, maar daar gaat het nu niet om.
Ik zie beauty als een zeer nuttige investering!
Of hoe je het ook wil noemen...


Beginnen doe ik met nagellakjes :
Gosh - Neon baby 
 een LE van vorig jaar, dit is een neonroze lakje wat ik op mijn nagels zet van zodra er toch een (klein) straaltje zon komt piepen!
Ik ben helemaal into die neon trend, voor nagels dan.

Essence nude glam - Cafe ole!
 Ik was helemaal niet into nude, vond het saai, en zeker op de nagels.
Nagels moesten voor mij knallen, dus van neon tot zwart, name it en ik heb het op mijn nagels gehad.
Toch wou ik eens een nude lakje proberen,
maar omdat het blijkbaar zo moeilijk was voor iedereen om een nudetint te vinden
die perfect bij je huidskleur past, ben ik bij budget begonnen,
ik wou de nieuwe essence lakjes toch eens uitproberen, en besliste dit kleurtje mee te nemen.
Met behulp van mijn lieve vriendinnetje Lauren was alle twijfel weg gevallen
over welke nudetint ik zou nemen.
Nu vind ik nude super fijn! Nude lippen, nude nagels, nude oogmake-up.
Het is super fijn!
Ook om te gaan werken draag ik dit vaak, ik werk aan de kassa in een winkel
en dan maakt het zo niet uit welke kleur mijn nagels hebben,
maar op zondag werk ik ook met voeding, ergens anders dan,
en dan snap ik dat sommige mensen liever niet hebben dat er een verkoopster hun eten met
groene glitternagels inpakt ofzo, dit staat ideaal, niet opvallend maar toch mooi en verzorgd !

en dan natuurlijk, een lakjes dat ik al sinds februari heb, en normaal ook bij mijn favorieten van toen ging zetten, maar was de lakjes toen gewoon klink vergeten.
Maar dus, Chanel - April, op foto lijkt deze beauty altijd roder dan hij eigenlijk is.
Het is geen felrode kleur, maar een iets meer naar bordeaux rood maar toch nog vele anders.
Moeilijk te beschrijven, maar dit lakje is een droom!
Het past bij alle gelegenheden, lakt fijn, dekt perfect in 2 laagjes, en droogt snel.
MAAR!!! Chipt na 1 dag enorm. Topcoat of niet, bummerrrrrrr!
Omdat het zo rap chipt, en ik dit nu ook weet, vind ik het niet zo erg om te retoucheren iedere
keer er een stukje afbreekt. Jammer maar toch een grote favoriet!
Dit is mijn meest gebruikte lakje sinds september omdat het bij ieder weer past,
bij iedere gelegenheid, en om snel even een manicure te doen, is hij ook ideaal.
Love it!


In juni ging ik naar een event van TBS, de voorstelling van de nieuwe Cole-makeupies.
Daarbij had ik ook een make-upsessie geboekt, waarbij ik werd opgemaakt met deze beautys.
Ik had mijn make-up nog op, dus die moest eraan geloven.
De dame die me opmaakte heeft eerst mijn huid goed gereinigd met de tea tree producten.
Deze vond ik zoooo fijn! Voelde zo fris, het was die dag ook enorm warm,
en moet make-up plakte een beetje vies overal ... Je kent dat wel, hot summer days.
Na reiniging van mijn huid voelde deze zo fris aan,
mede door de dagcreme die de dame had gebruikt.
i loved it! Dus nam ik deze creme en de concealerstick mee naar huis,
ik had geen goede concealer en de vrouw rade me deze aan.
Ondertussen is hij al bijna op, en ga ik zeker een nieuwe halen!
Een swatch voor de nieuwsgieren onder jullie volgt nog!


Dan foundation!
Ik heb er lang een 'ieeeuhw' gedacht over gehad.
Altijd als ik aan foundation dacht, zag ik de typische barbies voor mijn ogen,
en als ik toch eens voor de foundations stond, zag ik de typische oranje barbies.
Beetje uit schrik, en een beetje uit het niet nodig vinden liet ik het altijd staan.
Maar sinds november gebruik ik toch foundations, en nu kan ik niet meer zonder.
Mijn favorieten van afgelopen tijd : de Catrice photo finish in 02, omdat ik overal las dat die vrij donker was, en niet meteen een miskoop wou doen, dus begon ik licht.
Zeker nu, zie ik al vele bruiner door de zon, af en toe is het nog eens een dagje zomer ja!,
en is hij veel te licht voor mij. Ik gebruik hem nog wel, omdat ik vind dat deze een ongelofelijk mooie gloed geeft over mijn gezicht, dus ik gebruik hem op plaatsen waar je ook highlighter kan gebruiken, jukbeenderen, naast mijn neus, tussen mijn wenkbrauwen, iets onder mijn oog, om bepaalde plaatsten op te lichten waar mijn andere, de infinite matt foundation.
Deze twee samen en wat bronzing powder zorgen ervoor dat ik de dag door straal!
Daarnaast is hij ook verrrrry budget!
Deze kost € 6,50 geloof ik.

De bourjois healthy mix, is de eerste foundation die ik kocht toen in november trouwens.
Al aardig geminderd in het flesje, en binnekort wordt het tijd voor een nieuwe.
Deze kleur is eigenlijk wat te geel voor mij, maar de foundation is heerlijk zacht voor de huid,
ruikt lekker, zit boordevol voedende ingridiënten en is ook licht.
Wanneer ik geen zin heb in de enkele lagen make-up die wel op mijn gezicht verdwijnen, gebruik ik enkel deze, en ben ik even tevreden. het is een semi-dekkende foundation,
en zal dus ook vele huidjes goed doen!


Verder staat op de foto ook als grote favoriet de mac foomfast mascara waarvan ik al eens een swatch en review online heb gezet, die jullie hier! terug kunnen bekijken.
Ik gebruik deze nu een dikke maand, en ben er nog steeds heel erg tevreden van!
Mooie zwarte, lange, gekrulde, waterproof wimpertjes heb ik dankzij mac!

Dit is maar een klein deel van de producten die ik jullie graag had laten zien,
maar zoals je merkt, is dit al een vrij lang artikel geworden, met veel commentaar bij de producten.
Ik wil dit zeker vaker doen, favorieten bij elkaar zetten in een artikel, maar wanneer je op de tag 'favorieten' klikt, hier rechts van je, zie je soms ook andere reviews of swatches verschijnen,
van favo producten die niet hierbij staan.

Wat zijn jullie favoriete producten van de afgelopen tijd?

Geen opmerkingen: