maandag 16 juli 2012

Garnier BB cream gemengde tot vette huid

Toen vorig jaar de eerste BB cream van Garnier uitkwam, wou ik die onmiddelijk testen!
Toen ik echter de ontevredenheid las van andere bloggers, nam mijn enthousiasme
erg veel af, en vond ik het uiteindelijk niet meer de moeite om deze te kopen.
Hij leek te veel te blinken, en ik heb van nature al een vette huid.
Het soort vette huid dat je na 4u al moet afpoederen of mijn make-up is gewoon foetsjie, weg!
De BBcream leek dus ook echt niet gepast voor mij, omdat mijn gezichtje al vanzelf
blinkt, ookal gebruik ik een matte foundation, dus de BBcream was geschrapt van het lijstje!


Garnier heeft ofwel gemerkt dat zijn BBcream niet zo geliefd was als gehoopt,
ofwel naar de meningen van menig beautyliefhebber of blogger.

Dus kwamen ze met iets nieuws :
BB cream miracle skin perfector voor de gemengde tot vette huid.

Dit leek echt iets voor mij!
Enkele dagen later stond meneer de postbode met een pakje in zijn handen aan de deur.
Got some testing to do!



Ik ben momenteel 2 jobs aan het doen, vakantiejobs wel te verstaan,
maar ik werk erg veel, en mijn werk is ook vaak stresserend en tegen de tijd in.
Klanten die snel en zo goed mogelijk, zonder fouten bedient moeten worden.
Wanneer ik de deur uitstap, opgemaakt en helemaal fris en fruitig,
zit mijn make-up natuurlijk goed, maar na 2u werken wil ik niet dat alles naar de haaien is.

Ik kon geen betere test vinden als de BBcream een week lang naar werk dragen.
Welnu, ik heb mijn mening volledig kunnen vormen over deze BBcream!
Of hij de kritische test heeft doorstaan lezen jullie verder naar beneden,
maar eerst: swatchessszzzz !!

De nieuwe BBcream komt in een lange smalle tube,
langer en smaller waar de vorige versie kleiner en breder was.
Ik ga niet zeggen dat ik dit handiger vind, maar allesinds wel mooier staan op mijn kastje.
Verder is het een vrij simpele verpakking zonder veel poespas.



- Non-stop anti-glans
- Het vervagen van poriën en imperfecties
- Hydrateerd
- egaliseerd de teint
- UV bescherming van 20 SPF

De 5 beloftes die Garnier maakt, waaraan deze verzorging zou aan voldoen
voor de gemengde tot vette huid.
Ik deed de proef!


Het product zelf is erg licht van kleur, dus geschikt voor dames met een lichte huidskleur.
Er is een lichte en donkere variant, wat wilt zeggen dat voor donkere dames,
deze BBcream ook niet geschikt zal zijn.

Net iets te licht voor mij, maar dat was geen ramp.
Testen was wat ik ging doen!
Zoals je op bovenstaande foto kan zien is de substantie erg licht.
In de zomer of wanneer ik werk, heb ik liever geen zware make-up.
Gezichtsmake-up dan, dan ga ik liever licht, en ik ben niet de enigste die er zo over denkt.

Rechts : Bourjois healty mix foundation
Links : BBcream
Ik heb de vergelijking gemaakt met mijn meest vloeibare, lichte foundation en deze BBcream.
Mijn hand 1 seconde schuin houden was genoeg om de BBcream naar beneden te laten lopen over mijn hand, wanneer de Bourjois foundation dat niet deed.

Very, very lichte textuur dus.


Hier zie je (nu ja, eigenlijk niet) het product uitgemeerd op de bovenkant van mijn hand.
Je ziet inderdaad niets, geen aftekening, geen dikke laag achtergelaten.
De enkele donkere plekjes op mijn hand zijn wel bedekt, dus dekkend is hij zeker!

Ook heeft hij een mooie finish, je huid straalt
een beetje glowy, maar niet glanzend, ideaal voor mij!


Eindresultaat :

Lichte textuur met mooi dekkend resultaat.
Egaliseerd, en matteerd met een glowy accentje.
Overleefd een dagje wel, al zal je afhankelijk van jou huid wel lichtjes moeten afpoederen.
Zeker een pluspunt vind ik de SPF 20!
Hij maakt mijn huid zacht, en jawel, mat !

Dit wordt voor mij zeker een rebuy, maar in donkere versie.
Hij doet wat hij beloofd voor een klein prijsje.

De BBcream is verkoop in drogisterijen voor ongeveer € 10.


 
Dit artikel bevat producten die me door een bedrijf zijn opgestuurd.
Dit heeft echter geen invloed op mijn mening.

Voor meer info, lees mijn disclaimer

Geen opmerkingen: