dinsdag 7 februari 2012

MAX Khôlpotloden: Black and Blue

Na de shoplog van Action van zondag en de lipglossjes van gisteren laat ik jullie vandaag als tweede in rij een ander product zien dat ik meebracht van action: de oogpotloden.
Een product dat ik iedere dag gebruik, meerdere malen per dag.
Ik was benieuwd naar hoe blauw me zou staan op mijn bovenste wimperrand en kocht daarom een blauw en zwart pakje.
Vandaag swatch ik voor jullie de blauwe potloodjes.

De oogpotloodjes zitten per 3 verpakt. De zwarte zijn 3 dezelfde, de blauwe zijn dan weer 3 verschillende tinten.
De reden waarom ik de zwarte niet swatch en wel de tittel "black and blue" maak, is eigenlijk vrij simpel: de zwarte zijn goed gepigmenteerd, goed van structuur, zien er hetzelfde uit als deze blauwe en die vond ik minder spannend om over te schrijven aangezien ik de blauwe veel leuker en mooier vind.
Voila, simple comme bonjour...
Als jullie toch benieuwd zijn naar de zwarte potloden, laat dan even een reactie of stuur me een mailtje en ik zal zo vlug mogelijk een swatch online brengen van de zwarte.

Over naar het "echte werk".


De 3 potloodjes : (of potloden, ze zijn vrij groot).
Een mooi marineblauw/paars-een heel donkerblauw-grijs (bijna zwart)-stoffig licht blauw
Ze hebben geen namen, of toch, maar ze heten alle drie "blue".
Terwijl de andere make-upies van Action wel afzonderlijke namen hebben.

De potloodjes hebben het soort 'gommetje' om je harde eyeliner wat te vervagen en op het dopje van het middelste potlood is een slijper aan gemaakt. Leuk idee opzich, maar overbodig.
Ik heb nog niet gevonden hoe je het dan eigenlijk moet gebruiken, maar ik gebruik toch altijd mijn eigen losse slijper.
Maargoed, de swatch :



Dit is het resultaat en de pigmentatie die van het potlood komt na 1 streepje te tekenen zonder hard te drukken op het potlood.
De potlodjes zijn ergens tussen creamy-en hard in, maar dat stoort me niet, ik vind ze goed.

Mijn dagelijkse look bestaan meestal uit een bruine smokey-eye met een lijn vloeibare eyeliner op de bovenste wimperrand en een goede laag mascara.
(Eigenlijk zou ik jullie dat eens moeten tonen, mijn daily-eye, hmm ...)
Maar sinds 3 dagen voeg ik een lijntje van het donkerste potlood boven mijn vloeibare eyeliner te trekken. Ik ben zeer tevreden van deze eyeliners zeker voor hun ongelofelijk goedkope prijs.

De potloodjes zijn per 3stuks verkrijgbaar bij Action voor €0.69 in de kleuren zwart, blauw en groen.

Hebben jullie een vast merk van khôlpotlood of hebben jullie zoals ik, potloodjes van 10verschillende merken?
Hebben jullie ervaring met oogpotlood of make-up van Action in het algemeen?

2 opmerkingen:

Lonneke zei

ik gebruik nagellak van de Action en ik ben erg tevreden!
Dit ziet er ook goed uit.
x

Desiree zei

Ik heb ze in het verleden wel eens gebruikt, vond het ook best fijne oogpotloden.