maandag 14 mei 2012

Essence Quattro Eyeshadow - 05 To die for

De meningen over Essence oogschaduwen zijn in beautyland en onder bloggers zeer verdeelt.
Ik heb hier zeker geen problemen mee wanneer de pigmentatie en kwaliteit 'goed' is.
Essence heeft enkele quattro-palettejes, een paletteje met verschillende tinten in,
in hun assortiment, hier zitten verschillende tinten tussen.
Nadat ik tijdens die trip naar Luxemburg waar ik eerder over vertelde zo eentje
eens probeerde van een klasgenoot, werd ik benieuwd naar de kwaliteit van de andere.
Daarom kocht ik tijdens mijn laatste tripje naar het Kruidvat het bruine paletteje:
'05 To die for'





Ik gebruik dagelijks bruine tinten, en maak daarmee vrijwel altijd een bruine smokey eye.
Daarom besloot ik te beginnen bij het bruine paletteje.

De verpakking ziet eruit hoe we van Essence gewend zijn,
net als bij hun mono's zitten de oogschaduws in een doorzichtig doosje
van plastic, ik heb ondervonden dat deze echter niet zo stevig zijn, pas daarmee op.
Anders heb je binnen de kortste keren een afgebroken deksel, like i have!
Balen.

In de zijkant van het doosje staat 'Essence' in lekkers in het doosje.
Bovenop het 'logo' en wat het eigenlijk is op gedrukt in zwarte letters.
Wanneer ik deze doosjes met die van Catrice vergelijk,
heb ik toch liever die van Catrice, doordat die bovenaan plat zijn,
dit vind ik makkelijker om te stappelen, dat probleem heb ik altijd met mijn Essence mono's.
Bij de mono's van Catrice heb je dit niet.


Volgens mij zitten de oogschaduws logisch per volgorde geordend.
Je krijgt een witte matte, een beige, een donkerbruine met lichte zilvere shimeers
en een matte donkerbruine oogschaduw.

Pans zijn niet heel groot, maar groot genoeg om met je kwasten in te gaan.


Swatches :
Met 4 vingers door de verschillende pans gegaan,
aardige pigmentatie denk ik zo, niet?


De hoeveelheid oogschaduw op de foto hierboven,
met een streepje op mijn arm gezet.
Swatches zijn droog gemaakt, zonder basis.
Dit is mijn droge arm.

De beige (tweede) oogschaduw is wat korrelig, maar voor de rest is de pigmentatie van de
oogschaduws voor mij dik in orde!
Zeker voor de verrrrrrry budget-prijs die je voor deze quattro betaald.


De achterkant van het palette.
Wat Essence zelf zegt :
"4 long-lasting oogschaduw tinten voor het eindeloos creeëren van ooglooks, makkelijk aan te brengen"
 Ze maken hun beloftes waar, want de oogschaduws zijn inderdaad makkelijk
aan te brengen en te blenden.
Ik heb het Quattro-palette nu al 3 dagen gebruikt en het bevalt me zeker!


Deze palettejes bestaan nog in 6 andere kleurtinten.
Van neutrale en zachte tot leuke intense kleuren om smokey eyes mee te maken.

Ik ben erg tevreden over dit paletteje,
en wil zeker nog enkele andere kleuren!

De Quattro eyeshadow palettejes van Essence kan je vinden bij Kruidvat.
Ze kosten slechte € 2,99 per stuk, en hebben een erg fijne pigmentatie.

Heb jij oogschaduws van Essence waar jij ook zo'n fan van bent?
Of ben jij zo'n beautyliefhebber die de Essence-oogschaduws toch maar voorbij gaat?

Geen opmerkingen: